İşlem Kılavuzu
Gelir İşlemleri
İşe Başlamadan Önce
A-Gerçek Kişiler İçin
1- İşe Başlama Bırakma Bildirimi
2- Onaylı Nüfus Cüzdanı sureti
3- İkametgâh 3 senedi (Resmi)
4- Noter Onaylı imza sirküleri (Basit usulde vergilendirilenler hariç )
5- Basit Usulde vergilendirme talep eden mükelleflerden işyerinin kendisine ait olması halindem emlak vergisine esas olan vergi değerini gösterir belge
6- Nakil vasıtalar için
a- Plakasız yeni araçlarda fatura fotokopisi (aynı gün müracaat şarttır)
b- Plakalı araçlarda noter satış senedi (aynı gün müracaat şarttır)
B- Tüzel Kişiler İçin
1- İşe başlama bırakma bildirimi (Örnek no: 2024-a)
2- Şirket ana sözleşmesinin noter onaylı bir örneği
3- Şirketi temsilen yetkili müdürün imza sirküleri
4- Şirketi temsile yetkili kişilerin onaylı nüfus cüzdanı sureti resimli
C- Dernek ve Vakıflar İçin
1- Emniyet Müdürlüğü Dernekler masasına verilen valilik onay belgesi
2- Tüzük ve yerel gazete ilanı
3- Dernek ve mütevelli heyeti başkanının onaylı nüfus cüzdanı sureti ikametgâh senedi
İşi Bırakma Bildiriminde Aranacak Hususlar
1- Mükellefin Kimliğine ilişkin bilgiler
2- Hangi uğraş konusunun bırakıldığı
3- Mükellefin adresi (İşyeri) ikametgâhı ve telefon numarası
4- Beyana tabi başkaca Kazanç ve iradı olup olmadığı
5- Mükellefin kullanmış olduğu belgelerin son ciltleri ile kullanılmamış belgelerin ciltleri
6- Vergi levhası ve ödeme kaydedici cihazların teslimi.
Muhasebe Servisi
Saymanlığımızca, Hizmet verilen tüm Kurumlara ait Ödemeler en geç evrakın alındığının ertesi günü ödenmektedir.
Teslim edilen evrakların kontrolleri alındığı gün yapılmakta olup eksiklikler varsa akabinde bildirilmektedir.
Saymanlığımızca herhangi bir ödeme günü kaydedilmemiş olup haftanın tüm mesai günlerinde ödeme yapılmaktadır. Ödeme evraklarına hak sahiplerinin Vergi kimlik numaraları ile Banka hesap numaralarının doğru olarak verilmesi mevzuatta öngörülen evrak ve belgelerden eksik veya fazla konulmaması ödemelerde etkinlik ve surat kazandıracaktır.